Contact

Heb je een vraag, bijvoorbeeld over je bestelling, levering, betaling, retouren, etc?   
E-mailadres: klantenservice@bamboodaddy.be

Veel gestelde vragen en antwoorden


Vragen over retourneren:

V: Is retourneren bij jullie wel gratis?
A: Ja, bij ons kan je gratis retourneren.

V: Hoe moet ik retourneren?

A: Gebruik het retourformulier, dat vind je op de pagina "ruilen en retourneren" (oranje vierkante button, bijna onderaan). Klikken, printen en invullen. Vervolgens aan je retour toevoegen en adresseren met het gratis retourlabel, dat je ook op die pagina kan downloaden en printen.


Vragen over betalingen en de betaalwijze:

V: Is mijn online betaling veilig?
A: De bestelpagina (bestelling afronden) is beveiligd via https. De online betaling wordt daarna afgehandeld door Payment Service Provider Multisafepay. Multisafepay maakt het online betalen bij Bamboodaddy.be mogelijk door online betaalmethodes aan te bieden en zij zorgen voor de afhandeling van uw transactie en fraudecontrole.  

V: Kunnen jullie mijn creditcardnummer zien als ik daarmee betaal?
A: Nee, jouw creditcardnummer is en blijft onzichtbaar voor ons vanwege veiligheids- en privacyredenen. Bovendien hebben wij daar geen enkele behoefte aan.


V: Kunnen jullie mijn bankrekeningnummer zien als ik via iDeal betaal en het bankrekeningnummer invul?
A: Nee, jouw bankrekeningnummer kunnen wij niet zien en dat hebben wij verder ook niet nodig, dat is alleen voor het iDeal betaalplatform en voor de bank.

V: Als ik via factuur wil betalen en dat wordt geweigerd, wat is er dan aan de hand?
A: Alle factuur betalingen worden door Multisafepay beoordeeld, dat gaat buiten ons om. Zij hanteren hun eigen criteria, daar hebben wij geen invloed op.

V: Heeft de wijze van betalen invloed op de snelheid van verzenden?
A: Allen als je via Banktransfer betaald. Bij die overmaking duurt het een paar dagen langer voordat de betaling op onze rekeningstaat. Voor de overige betalingen maakt het niet uit, die worden direct verwerkt als de betaling bij ons is ontvangen, dat duurt hooguit een paar minuten.  

Verzending

V: Wat betaal ik voor de verzendkosten en administratieve afhandeling?
A: Onafhankelijk van het aantal producten dat je hebt besteld, betaal je éénmaal 3,95 per bestelling (België 4,95), voor verzending en administratieve afhandeling. Eventuele naleveringen betalen wij. Vanaf 55,- is de verzending en afhandeling gratis.

Wachtwoord bij bestelling

V: Het wachtwoord dat ik moet invullen, wat is dat?
A: Dat is een wachtwoord dat je zelf verzint, dus speciaal voor Bamboodaddy, of een wachtwoord dat je al hebt voor een andere toepassing. Wat je wilt.

V: Waarom is dat wachtwoord?
A: Je kan dan inloggen om je bestelling te volgen. Bovendien maakt het wachtwoord het jou makkelijk om de volgende keer weer te bestellen: je logt in met je e-mailadres en wachtwoord en jouw (adres) informatie wordt voor je ingevuld.  

V: Kunnen jullie mijn wachtwoord zien?
A: Nee, dat is onzichtbaar voor ons.

V: Kan ik mijn wachtwoord veranderen?
A: Ja, als je inlogt met je e-mailadres en je huidige wachtwoord kom je op jouw klantgedeelte, daar kan je het wachtwoord wijzigen.

Assortiment

V: Zijn jullie van plan om het assortiment uit te breiden?
A: Ja, wij zijn contine op zoek naar nieuwe producten. Die moeten echter wel eerst voldoen aan onze kwaliteitsstandaarden. 

V: Komen er voor heren ook nog andere T-shirts behalve de T-shirts die jullie nu verkopen?
A: Ja, de bamboe t-shirtlijn wordt continu uitgebreid.

Bamboe

V: Waarom zijn t-shirts, sokken en ondergoed van bamboe beter?
A: Dat komt door de kwaliteit van de bamboe plant (eigenlijkeen grassoort) en de wijze waarop bamboe groeit. Kijk voor meer informatie bij de pagina over bamboe.

V: Waar komt de bamboe vandaan?
A: De meeste bamboe komt uit China en India, de meeste productie is in Turkije.

V: Hoe kan ik bamboe shirts, sokken en onderbroeken wassen?
A: Zelfde als katoen, met warm water volgens de wasinstructies. Wasverzachter is niet nodig.

V: Mag ik bamboe strijken?
A: Ja, geen enkel probleem, maar vaak wel verstandig om dit te doen bij een gematigde temperatuur.

V: Krimpt bamboe?
A: Bamboe krimpt slechts 2% meer dan gewoon katoen

V: Op welke temperatuur kan bamboe ondergoed en sokken worden gewassen?
A: 30 graden Celsius is de beste temperatuur, maar 40 graden is geen ramp.

V: Hoe lang bestaat stof dat van bamboe is gemaakt?
A: In vergelijking met ouderwets katoen nog maar erg kort. De universiteit van Peking heeft in 2001 ontdekt hoe je stof uit bamboe kan maken. Bamboe kleding is dus nieuw en wordt razend snel populair.


365 dagen omruilgarantie

V: Wat houdt de 365 dagen omruilgarantie in?
A: Die geeft je een ruime zichttermijn om het product om te ruilen, als de kleur of de maat niet goed is en je vergeet om het product terug te sturen. Het product moet wel in de originele nieuwstaat zijn (dus ongedragen en onbeschadigd) en in de originele verpakking, inclusief de aangehechte etiketten en labels. Bij een pakket van meerdere artikelen moeten alle artikelen aanwezig zijn.

V: Zijn er verder eisen aan omruilen?
A: Je kan alleen omruilen voor een andere maat en/of kleur, van hetzelfde product van hetzelfde merk. 

V: Kan ik de artikelen ook zelf langsbrengen?
A: Nee, helaas kan dat niet. Ons magazijn heeft namelijk geen balie.

V: Kan ik ook mijn geld terugkrijgen?
A: Ja, maar alleen als je binnen 14 dagen retourneert en de artikelen onbeschadigd zijn. Wij storten het bedrag dan zo spoedig mogelijk via Multisafepay terug, in ieder geval binnen 30 dagen.

V: Hoe werkt het retourneren of omruilen? Is het gratis?
A: Eenvoudig, via het omruilformulier dat je kunt downloaden op de pagina "Ruilen en Retourneren", onderaan. Print het uit en vul daar in wat je wilt doen en stuur dit mee. Retourneren is gratis, dat doe je via het antwoordnummer op het retourformulier.

V: Hoe snel ontvang ik de nieuwe artikelen?
A: Na ontvangst verzenden wij de nieuwe artikelen zo spoedig mogelijk. 

Overig

V: Kan ik de ontvangst van de e-mailnieuwsbrieven ook opzeggen?
A: Uiteraard, in iedere e-mail staat een link om op te zeggen.

V: Hoe kom ik met jullie in contact?
A: Je kan ons via de beveiligde contactpagina een bericht sturen, via klantenservice@bamboodaddy.be of via de "Contact tab", bovenaan de pagina. Wij streven ernaar om je binnen 48 uur te beantwoorden.